Mat til merkedager og bursdager

Vi har flere merkedager i løpet av året der det er tradisjon å servere litt ekstra.

Dette gjelder; Lucia (lussekatter), Nissefesten (godtepose med hovedvekt på kjeks og frukt), Pepperkaker i desember, Julelunsj (frukt is til dessert), samenes nasjonaldag (Gahkko), Karnevalet (godtepose med hovedvekt på kjeks og frukt), Fastelavn (boller), Eid (Nan brød og dadler), Påskesamlingen (liten sjokolade), 17.mai (frukt is), avslutning for Superheltene (is, litt godteri og kake fordelt i Superheltuka).

I tillegg får månedens bursdagsbarn være med kokken vår, Camilla og bake/lage noe godt som de får dele med de andre på avdelingen en gang i måneden. Nasse Nøff og Tigergutt har felles dag for dette, og Bjørnehjørnet og Kastanjeslottet har felles dag. Dette blir i hovedsak 3. og 4. torsdag i måneden, men kan variere noe ut fra høytidsdager o.l.  Vi vil gi beskjed om datoene på forhånd slik at bursdagsbarna får anledning til å være med.