Bursdagsfeiring i barnehagen

Bursdager er en stor begivenhet for barna, det er gøy å feire at man har blitt et år eldre!

I barnehagen får bursdagsbarnet oppmerksomhet på dagen sin med bursdagskrone, bursdagsang og en spesiell samlingsstund med bursdagsbarnet i sentrum. Hvis barnet har bursdag en helg eller fridag, avtaler dere med avdelingen når dere ønsker at dagen skal markes i barnehagen.

I tillegg får månedens bursdagsbarn være med kokken vår, Camilla og bake/lage noe godt som de får dele med de andre på avdelingen en gang i måneden. Nasse Nøff og Tigergutt har felles dag for dette, og Bjørnehjørnet og Kastanjeslottet har felles dag. Dette blir i hovedsak 3. og 4. torsdag i måneden, men kan variere noe ut fra høytidsdager o.l.  Vi vil gi beskjed om datoene på forhånd slik at bursdagsbarna får anledning til å være med.

Når det gjelder innbydelser til private bursdagselskap kan disse godt henges på barnas plasser i barnehagen, men vi oppfordrer til å tenke inkludering og invitere innenfor forståelige grupperinger, f.eks. barn i samme årskull. Hvis dere ønsker å invitere litt mer «spredt» må inbydelsene leveres privat.